enervant, Marketing si Client Service, românești

Participantul la concurs (sau facerea de bine e … de …)

Data fiind perioada sarbatorilor, majoritatea brandurilor cu care colaborez au scos la bataie diferite promotii sau concursuri cu premii de toate soiurile si valorile. Dupa o perioada competitionala de 3 saptamani, iata ce am gasit: o specie de utilizator roman, concurs stoker. Cum se manifesta?

Pai sa vedem: stie cam tot ce misca in materie de concursuri online, nu rateaza niciunul. Absolut niciunul! Mai mult de atat, urmareste cu sufletul la gura fiecare miscare a brandului respectiv cu privire la concurs, iar daca cumva brandul respectiv intarzie cu un anunt, pune mana si pe twitter, facebook direct message si facebook chat  (si oriunde mai gaseste un contact)si  ia la intrebari brandul imprincinat. Daca userul nostru este ignorat sau nu primeste un raspuns instant, insista hotarat. Este un luptator, nu renunta cu una cu doua.

Cand constata ca nu a castigat, da mesaje mai departe, exprimand parerea de rau ca nu a castigat, ca oricum concursul a fost “manarit” si jocurile erau facute, ca oricum de fapt nu a inteles foarte bine ce trebuia sa faca pt a castiga si oricum organizatorii nu au fost suficient de transparenti viata e grea si lumea rau. Si daca se supara, isi aduce si 10 preitenii sa iti arate ce smecher e si cat poate sa te critice si sa improaste cu noroi.

Sunt situatii in care brandurile cu suflet mare si dare de mana vad cati oameni si-ar fi dorit un premiu de la ei si revin cu o noua serie de cadouri, cu valoare mai mica decat cele initiale, pe care le ofera GRATUIT. In acest caz, daca premiul nu le este accesibil din motiv geografic de exemplu, (gen firma X nu are filiale in toate orasele, satele, comunele, catunele, pajitisile cu scufite rosii etc) tot brandul e de rahat si nemernic ca nu are si o filial la badea Cretinion in poarta. In aceasta situatie, badea Cretinion in loc sa aprecieze ca brandul impricinat si-a dort sa ii faca un cadou, adica o mocangeala, crentionul-ul face gura si arunca cu ….. in brandul respectiv.

De asemenea, in cazul concursurilor cu un singur premiu, unii participanti care evident nu au castigat incep sa emita pretentii de genul: “Un premiu mai mic nu aveti? Dar de ce nu aveti premii mai mici? Noi nu contam, doar marele castigator conteaza? “ Mi se pare absurd sa incepi cu asemenea aberatii cand regulamentul respectivului concurs specifica foarte clar ca este vorba despre numai si numai un singur premiu, care consta in X obiect/serviciu/suma.

Cand sunt concursuri care necesita de exemplu trimiterea unor raspunsuri  prin intermediul unui formular , iar aceste raspunsuri nu sunt disponibile numai pentru organizatori si nu si pentru publicul larg, userul pierzator incepe si cere “desecretizarea dosarului”, adicatelea “da’ de ce a castigat ma nene ala si nu io?” . Pai mai nea Cretinion, hai sa luam un exemplu: Pe muchie de cutit – o emisiune de la ProTv care a facut minuni prin transformarea look-ului unor persoane. Selectia s-a facut pe baza unor scrisori in care bietii oameni povesteau cat de urati si frustrati sunt, cat de afundati in depresii si lipsiti de incredere in ei sunt samd. E clar ca sunt povesti triste. Cum ar fi fost ca ProTv sa publice TOATE acele scrisori? Daca oamenii ar fi fost nevoiti sa isi expuna aceste problem “in gura mare” in fata tututror, credeti-ma ca nu ar mai fi avut Pro-ul o baza de selectie atat de mare, pt ca logic, nimanui nu ii place sa povesteasca despre complexele, handicapurile si frustrarile lui in fata tarii intregi.

Mi-ar placea teribil sa existe undeva o “lista neagra” cu asemenea concurs stokeri care sa fie exclusi automat din orice fel de competitii online si nu numai.

Sunt niste oameni lipsiti de scrupule, de bun simti si fair play. Da, oricine are dreptul sa participle la un concurs, dar cand faci din asta un job full time, iar cand nu castigi faci de ocara orice brand care baga niste bani in online si nu numai, brand care face bine multor oameni si nu se lauda neaparat in gura mare, sau pur si simplu TU habar nu ai, mi se pare total deplasat si da, meriti sa nu paritcipi nicoidata la niciun concurs!

ps:  spameaza la greu si sunt certati cu gramatica si DEX-ul

7 Comments to “Participantul la concurs (sau facerea de bine e … de …)”

  1. Chiar discutam in seara asta cu cineva pe acelasi subiect. Da, eu am descalificat astfel de personaje pentru ca fac si spam, comenteaza dupa 10 conturi, isi fac spemii de adrese de email etc. Este simplu sa urmaresti concursurile…sunt site-uri dedicate unde sunt adunate toate concursurile din online si au trafic chiar foarte mare:)

  2. Avem noi o lista neagra dar e privata… dar stii care-i culmea culmilor in materie de concursuri ? Ca la astfel de concursuri castiga persoane care se ocupa de organizarea altor concursuri pentru alte branduri si dispune de o baza de date prin care-si promoveaza propriile interese.

    In alta ordine de idei sunt si branduri care fac concursuri cu picioarele asa ca nu au de ce sa se planga.

    @Sorin, traficul mare de care vorbesti inseamna ani intregi de munca cate 2-3-4 ore pe zi. Insa satisfactiile sunt pe masura muncii depuse.

  3. biscu Author

    Sincer, nu stiu cum ar putea cineva sa incerce sacastige un concurs, mai mult decat respectand regulamentul. daca regulamentul respectivului concurs este facut bine, ar fi dificil sa faca cienva mismasuri, oricat know how ar avea.
    Plus ca nimeni nu are nimic cu participantul corect la o competitie, ci cu cei care fac din asta un job. Sunt oameni care din asta traiesc aproape, castigand de la sampoane si cosuri cu mancare, la hain, vacante etc. Mie acestia mi se pare jalnici.

  4. @biscu, meseria de concursoman e ca un job pentru unii si crede-ma ca din aceasta traiesc cu intreaga familie (parintii ei, parintii lui, ei si copii daca ai peste 14-16-18 ani). Castiga in fiecare zi cel putin un premiu si valorifica pe bani tot ce nu au nevoie.

    Altii investesc mii pe euro si castiga masini de peste 10.000 de euro (un tip din Constanta a investit 1.000 de euro in cafea Jacobs si a castigat o masina recent)

  5. biscu Author

    Oh Doamne, mare iti este gradina. Chiar nu se pot gasi totusi solutii pt a-i opri pe acesti oameni?

  6. Solutii ar fi doar ca aceasta presupune ca organizatorii sa stie exact ce rezultate vor de la o astfel de campanie, agentiile de media care se ocupa efectiv de aceste concursuri&promotii sa stie cum sa gestioneze astfel de situatii si romanii sa nu mai fie atat de inventivi incat sa gaseasca o modalitate de a “rezolva” problemele care apar in regulamentele de organizare a concursurilor.

    Oricum, pentru ca nu poti eradica fenomenul, o solutie de triere a vanatorilor de concursuri sunt campaniile in care trebuie sa cumperi un produs sau serviciu pentru a participa la concurs. Si cred ca in urmatorii 5-10 ani mai mult de 50% dintre concursuri&promotii vor avea la baza acest mecanism.

  7. Sincer, nu stiu cum ar putea cineva sa incerce sacastige un concurs, mai mult decat respectand regulamentul. daca regulamentul respectivului concurs este facut bine, ar fi dificil sa faca cienva mismasuri, oricat know how ar avea. Plus ca nimeni nu are nimic cu participantul corect la o competitie, ci cu cei care fac din asta un job. Sunt oameni care din asta traiesc aproape, castigand de la sampoane si cosuri cu mancare, la hain, vacante etc. Mie acestia mi se pare jalnici.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge