Sunt branduri care fac lucruri marete. Sunt branduri care fac lucruri mai putin marete, dar care stiu sa le comunice foarte bine si devin asa cum spunea si Raluxa lovemark. Am vazut mai rar o deschidere a brandurilor in zona de customer care. Cred ca toti sunt acum preocupati sa vanda, sa “educe” piata si sa modeleze mintea consumatorului, decat sa il asculte pe acesta cu adevarat si sa ofere un raspuns real nevoilor lui. Ma uit la Vodafone de exemplu, care m-a sunat sa imi vanda un laptop vai de el si sa imi bage pe gat un abonament de net de care nu am nevoie, explicandu-mi cata nevoie am de el. NO way Jose! Mai mult de atat, vazand ca nu ma convinge, a uitat sa ma intrebe totusi daca “mai poate face altceva pt mine ca eu sa il iubesc si mai tare pe Vodafone”
Admir insa conceptul adus pe piata romaneasca de AutoZone impreuna cu Nokian Tyres. Acest DSI Satisfaction nu vine sa inventeze roata, insa ti-o arata altfel si ti-o da acasa. Cum? Simplu: mergi la AutoZone (sau la partenerii lor) si iti cumperi un set de anvelope de vara Nokian. Timp de 14 zile de la data de pe factura ai un ride test, iar daca dupa aceste maxim 14 zile anvelopele Nokian nu te multumesc din orice considerent, poti reveni la sediul AutoZone de unde ai cumparat setul de anvelopele si vei primi inapoi intreaga suma de pe factura (pretul anvelopelor + manopera de montaj). Evident ca pt a beneficia de acest serviciu, trebuie sa respecti cateva conditii de foarte mare bun simt cred eu (pe care le gasiti aici.)
Ce mi se pare bun la AutoZone si Nokian? Simplu: ofera ceva ce oricum trebuie sa ofere (posibilitatea de a returna produsul intr-un anumit interval de timp => isi respecta promisiunea), ofera si ceva in plus (returul costului pentru serviciu, nu doar pt produs => plus valoare), nu trebuie sa exprimi un motiv anume si nu trebuie sa faci o intreaga pledoarie pt a-ti sustine cauza si a putea returna produsul(=> iti respecta timpul). Cel mult vei fi intrebat ce nu ti-a placut pt ca Nokian sa imbunatateasca produsul (=> te asculta )
O campanie gandita bine, orientata catre client clar si cu beneficii in mai multe sectoare.
Jos palaria deci pt Marketingul Made in Finlad si implementat in Romania de AutoZone.