d'ale CS-ului, Marketing si Client Service

Sunt branduri care fac lucruri marete. Sunt branduri care fac lucruri mai putin marete, dar care stiu sa le comunice foarte bine si devin asa cum spunea si Raluxa lovemark. Am vazut mai rar o deschidere a brandurilor in zona de customer care. Cred ca toti sunt acum preocupati sa vanda, sa “educe” piata si sa modeleze mintea consumatorului, decat sa il asculte pe acesta cu adevarat si sa ofere un raspuns real nevoilor lui. Ma uit la Vodafone de exemplu, care m-a sunat sa imi vanda un laptop vai de el si sa imi bage pe gat un abonament de net de care nu am nevoie, explicandu-mi cata nevoie am de el. NO way Jose! Mai mult de atat, vazand ca nu ma convinge, a uitat sa ma intrebe totusi daca “mai poate face altceva pt mine ca eu sa il iubesc si mai tare pe Vodafone”

Admir insa conceptul adus pe piata romaneasca de AutoZone impreuna cu Nokian Tyres. Acest DSI Satisfaction nu vine sa inventeze roata, insa ti-o arata altfel si ti-o da acasa. Cum? Simplu: mergi la AutoZone (sau la partenerii lor) si iti cumperi un set de anvelope de vara Nokian. Timp de 14 zile de la data de pe factura ai un ride test, iar daca dupa aceste maxim 14 zile anvelopele Nokian nu te multumesc din orice considerent, poti reveni la sediul AutoZone de unde ai cumparat setul de anvelopele si vei primi inapoi intreaga suma de pe factura (pretul anvelopelor + manopera de montaj). Evident ca pt a beneficia de acest serviciu, trebuie sa respecti cateva conditii de foarte mare bun simt cred eu (pe care le gasiti aici.)

Ce mi se pare bun la AutoZone si Nokian? Simplu: ofera ceva ce oricum trebuie sa ofere (posibilitatea de a returna produsul intr-un anumit interval de timp => isi respecta promisiunea), ofera si ceva in plus (returul costului pentru serviciu, nu doar pt produs => plus valoare), nu trebuie sa exprimi un motiv anume si nu trebuie sa faci o intreaga pledoarie pt a-ti sustine cauza si a putea returna produsul(=> iti respecta timpul). Cel mult vei fi intrebat ce nu ti-a placut pt ca Nokian sa imbunatateasca produsul (=> te asculta )
O campanie gandita bine, orientata catre client clar si cu beneficii in mai multe sectoare.
Jos palaria deci pt Marketingul Made in Finlad si implementat in Romania de AutoZone.

Marketing si Client Service, oameni și locuri, românești

La fiecare pas consum un brand. Cu fiecare zi sunt din ce in ce mai dezamagita insa de brandurile cu care interactionez. De ce spun asta? pai sa vedem: Samponu X nu te scapa de matreata, nici cel Y nu previne caderea parului, crema Z nu iti reduce ridurile dupa 3 saptamani de folosire si nici tratamentul X nu iti intareste unghiile.  ” Cel mai mare beneficiu este dispariţia mătreţii” * până la 100% fără mătreaţă, urme vizibile, prin utilizare regulată (afirmatie de pe site-ul brandului). Nici hotelul Q nu are servicii de 5 stele asa cum afirma reclama, nici firma W nu are “o echipa tanara, dinamica si experimentata care va va oferi cel mai bun raport calitate pret” , nici pe site-urile cu mega oferte aparute peste noapte reducerile nu sunt 80% cum anunta, ci in realitate sunt undeva la 30-40%, nici masina de spalat vase nu e un produs economic si eco samd. Unde pui ca sunt si “branduri personale” care sunt de toata jena pentru ca multi oameni nu sunt capabili sa isi respecte dealurile consemnate cu alti parteneri, nejudecand o clipa la consecintele faptelor lor, dar asta nu ii impiedica cu nimic sa aiba un Mertan la poarta.

In Romania de azi sunt foarte putine marcile care isi mai respecta promisiunea. Si cum sunt o carcotasa de fel, iata ca am dat peste cateva reperere care trebuiesc marcate:

1. X clinica stomatologica de ale carei servicii beneficiez si pe care nu as schimba-o pentru nimic in lume. Acum inteleg de ce o buna parte din pacientii lor vin din alte orase si chiar alte tari (nu radeti, in 2 sambete la rand dupa mine a urmat o tipa venita de la Barcelona). Ei spun ca ofera garantia unui serviciu impecabil. La inceputul “relatiei” mele cu ei eram foarte sceptica sa ii priveam cu oarecare retinere pentru ca erau atat de fermi pe pozitie. Au trecut insa saptamani bune de atunci si speram ca odata cu trecerea timpului or sa o dea ei in bara cu ceva. Ei bine, nu!  Cei 2 medici care s-au ocupat de mine sunt absolut de senzatie (Multumesc dr. Gavrilescu si dr. Popa), asistentele sunt ireal de atente, efectiv au grija de tine ca de un copil mic. Dupa o perioada de tratament la ei m-am convins ca sunt prea modesti cand spun ca au una dintre cele mai bune echipe de pe piata de profil. Oamenii care lucreaza aici sunt foarte bine pregatiti si se simte in orice moment ca isi iubesc meseria si vin la lucru cu drag. Si faptul ca echipa este destul de veche ( medicul Iana Dila tocmai ce a celebrat 10 ani de cand lucreaza la clinica stomatologica) intareste ideea ca da, este o echipa aparte, de care cineva are permanent grija. Este clar ca aici cineva investeste in oameni, atat la nivel personal cat si profesional.

2.  Asus – un laptop care imi este alaturi de multa vreme si a suportat multe intemperii. Are o varsta venerabila, a fost tarat peste tot pe unde am avut de mers (din motive de job sau in vacante) si a suportat destul cola si apa plata.

3. Laura Baldini : un brand de ciorapi. Veti gandi probabil ca m-am sonat de-a binelea. Ciorapul pana la urma este un articol caruia ii dam o importanta scazuta. Ce mi-a atras mie atentia insa la Laura au fost ciorapii impecabli, care nu se rup la 2 purtari, modelele feminine, sexy si business, dar si senzatia pe care ti-o lasa materialul care iti imbeaca piciorul. Va recomand cu caldura Kerry, sunt dementiali, dar si 2 ciorapi speciali: un ciorap cu numai 6 den, parfumat. Sunt ideali pt serile de vara. Si si si… piesa lor de rezistenta: ciorapul pentru slabit. Nu, nu m-am sonat dupa cum spuneam! Este un ciorap impregnat cu tot felul de solutii gen cafeina, extract de te miri ce si da, au efect. Trebuiesc insa curatati fix cum recomanda producatoarea lor.

4.  Doru Panaitescu – probably the best online marketing consultant in the country & probably the best trainer